Előzetes az első futam előtt
Ebben az évben /is/ jelentős változások voltak a szabályokban. A legfontosabb, a V8-as, 2400 ccm-is motorok bevezetése. Ez alól egyedül a Minardi utód, Scuderia Toro Rosso csapat a kívétel, akik kihasználva a szabályok adta lehetőséget, lefojtott és fordulatszám-korlátozott V10-es, 3000 ccm-is motorral vágnak neki az idei szezonnak. Új csapattal is bővűlt a mezőny. A Honda támogatását élvező, egykori versenyző Aguri Suzuki rakott össze egy csapatot, a Super Aguri F1-et, melynek két japán versenyzője lesz, Sato és az újonc Yuji Ide. Ugyanazt a motort kapják, amivel a most már tisztán gyári Honda csapat. Ebben az évben is voltak vándorlások a versenyzők között, a legérdekesebb talán Barrichello távozása a Ferraritól a Hondához.
A téli tesztek alatt mindenki rengeteg kilómétert tett meg, ám azt, hogy ez mire lesz elég, még nem tudjuk. A Renault továbbra is nagyon erősnek látszik, de ott van a Honda is az elejében. A tavalyi második McLaren nagy kérdés. Gyorsak, de mennyire lesznek megbízhatóak. Ahogy a Ferrari is az elejébe várható, akik a tesztek végére elhagyták az első szárnyról a kis-sámlit. Elég komolynak látszik a középmezőny. Itt tömörül a Williams-Cosworth, a BMW-Sauber, a Toyota és a Red Bull-Ferrari. Vélhetően a hátsó traktusban fogjuk találni a Midland-Toyotát, a Toro Rosso-Cosworth-t és az Aguri-Hondát. | | | |